LS02
BORANG LOG PERJUMPAAN (LESSON STUDY)
JABATAN PELAJARAN JOHOR
Log Perjumpaan Bilangan:________
Nama: Nama Kumpulan:
Tarikh: Lokasi:
Masa Mula: Masa Tamat:
Kehadiran Ahli :
Tujuan Perjumpaan: (tanda pada kitaran / Agenda / Pembentangan )
Ringkasan Hasil Perbincangan
Perjumpaan Seterusnya:
Tarikh:___________________ Masa:____________ Lokasi:_________________________________________
Tugasan untuk perjumpaan seterusnya:
Nama | Tindakan / Tugasan / Pembentangan | Catatan |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
Borang Pencerapan P&P
Nama Pencerap:___________________________Nama Guru yang dicerap:__________________
Tarikh:________________ Masa:________________ Nama kelas:_____________________
Mata pelajaran:__________________________ Topik:___________________________________
Bil. murid :_______ Bil. murid tidak hadir:____________ Bil murid lambat:__________
- Objektif P&P .
a)
b)
Langkah dan Masa | Aktiviti Pengajaran dan Teknik Penyoalan | Jangkaan respon murid | Jangkaan respon guru / Peringatan | Penilaian |
Set induksi | Contoh: Arahan dari guru / soalan guru / aktiviti untuk pelajar | Contoh: Apa pelajar mungkin buat ? | Contoh: Apa tindakan guru? | Contoh: Apakah petunjuk pelajar telah dapat / faham? |
Aktiviti 1 | | | | |
Aktiviti 2 | | | | |
Penutup | Contoh: 1. Kesimpulan 2. Pascaujian 3. Kerja rumah | | | |
- Kekuatan P&P:
- Perkara yang perlu ditingkatkan :
- Saranan:
…………………………… …………………………
Tanda tangan moderator Tanda tangan guru yang dicerap
|
BORANG RANCANGAN P&P
Nama Kelas:______________ Tarikh P&P:_______________ Masa :__________________
1. Penerangan ringkas latar belakang murid:
(Contoh; Apakah pemerhati perlu tahu tentang kelas saya? Siapakah murid saya? Apakah yang mereka sudah tahu? Apakah yang memotivasi mereka? Apakah perbezaan di antara individu akan dilihat?)
2. Rumusan Praujian murid:
(Contoh: Senaraikan pengetahuan / kemahiran sedia ada dan pengetahuan / kemahiran belum ada)
3. Cabutan dari SP, HSP dan RPT
(tampalkan)
4. Objektif P&P
(senaraikan)
5. Kaedah P&P
Langkah dan Masa | Aktiviti Pengajaran dan Teknik Penyoalan | Jangkaan respon murid | Jangkaan respon guru / Peringatan | Penilaian |
Set induksi | Contoh: Arahan dari guru / soalan guru / aktiviti untuk pelajar | Contoh: Apa pelajar mungkin buat ? | Contoh: Apa tindakan guru? | Contoh: Apakah petunjuk pelajar telah dapat / faham? |
Aktiviti 1 | | | | |
Aktiviti 2 | | | | |
Penutup | Contoh: 1. Kesimpulan 2. Pascaujian 3. Kerja rumah | | | |
6. Catatan P&P: (Senarai ABM / keperluan lain yang perlu disediakan sebelum P&P dsb.)
| ||||
|
LAPORAN KAJIAN PEMBELAJARAN (LESSON STUDY)
JABATAN PELAJARAN JOHOR
BAHAGIAN I: LATAR BELAKANG
Nama Sekolah: Tarikh:
Nama Ahli Kumpulan:
Mata Pelajaran: Nama Kelas:
Tajuk:
Penerangan :
(Jelaskan secara ringkas isu utama dalam p&p kajian anda, tahap kemahiran murid, saiz kelas, sosio-ekonomi murid, persekitaran P&P, peralatan khas, dll).
BAHAGIAN II: PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN
Kaedah / Pendekatan P&P:
(Jelaskan langkah-langkah pelajaran. Jelaskan bagaimana kegiatan P&P dan bahan-bahan untuk menyokong pembelajaran murid.)
BAHAGIAN III: Rumusan
1. Kekuatan P&P:
2. Kelemahan P&P:
3. Saranan Dari Perbincangan:
(Muatkan perkara-perkara yang dibincangkan dan dicadangkan dalam fasa refleksi P&P anda)
LAMPIRAN
Sebarang bahan yang boleh dirujuk bersama contoh seperti:
- nota pengajar
- handout murid
- kerja rumah murid
- hasil kerja murid
- salinan rakaman P&P (CD)
No comments:
Post a Comment